kolmapäev, 5. august 2020

Selle suve reis. Urvaste ja Sangaste

Järgmisel päeval peale rikkalikku hommikueinet sihtisime autonina Lätimaa suunas.
Esimene peatus: Urvaste. Ronisime üles mäele National Geographicu kollaste raamide juurde. Sealt avaneb kaunis vaade kõrvalmäele ja Urvaste kirikule. Ja üleüldse: kogu see maastik pani südame kiirmini põksuma. Mäed (Eesti mõistes mäed), karjaaiad, kehva pinnas ja kesine taimestik mäeveerudel. Selline oli mu lapsepõlvemaastik. Paar veist kaugustes tuletas meelde suviseid karjalapse päevi. Oojaa, see kauge armas lapsepõlv! Mida kaugemale jääb, seda armsamaks ja kaunimaks muutub.

All orus ootas kohvik külastajaid. Me olime vist liialt varased, kohvik veel suletud kuid sees ettevalmistused avamiseks juba käisid. Oli kaunis suvepäev ja loodame, et neile ikka jagus piisavalt einestajaid. Sest ei teagi, kui aktiivne sel suvel turistidevoo liikumine on.

Järgmine peatus Sangaste.
Sangaste kiriku katusel askeldasid päkapikud. Üks neist oli osav vilistaja ja lõbustas meid mõnusate viisijupikestega kui me ringi ümber kiriku tegime. Kaunis päev läks veel rõõmsamaks.
Keset Sangaste alevikku aga leidsime hobuparkla. Parkijaid polnud, ju siis aeg ikka tõesti veel varane. Või vastupidi, külamees juba kauba maha müünud ja lahkunud.

Edasi viis tee Sangaste lossi. Siin ta siis on kogu oma aus ja hiilguses.
Jalutasime vanade uhkete puudega inglise stiilis mõisapargis, vaatasime üle lossi siseruumid. Väravatorni kaarsammastega varikoja all sosistasime üksteisele saladusi, nautisime hubast talveaeda ja tutvusime krahv Bergi elutööga (rukkisort "Sangaste" üks kuulsamaid).
Keda suurem infohulk huvitab, leiab vajaliku  lossi kodulehelt.

080720

Peatus ja väike ekskursioon oli mõeldud ka Valgas, kuid just seal muutus päikseline päev vihmapäevaks ja jätsime Valga ning Valka vahele.
Edasised seiklused juba Lätimaal.