laupäev, 8. august 2020

Selle suve reis. Lavendliväljad

Pealelõunal jõudsime sihtpunkti: väikesesse Põhja-Läti linnakesse Limbažisse. Vihmaga meil vedas. Enne Limbažit valas koledal kombel taevast vett alla. Kui aga toidupoe ette jõudsime, oli sadu järgi jäänud ja päike säras taevas. Ja nii jäigi.
Kaubandusest toidud varutud, laekusime öömajja: apartementi Lemisele. Soovitan. Kõik vajalik olemas, puhas, korrektne asjaajamine (broneerisime eelnevalt telefoni teel), ruumi kolmele inimesele ülearugi. Hind väga normaalne.
Korralik eine, väike puhkus ja seejärel suund lavendliväljadele. Olin piltidelt imetlenud soojema Euroopa osa lavendlivälju ja igatsenud neid ise näha. Ja nüüd siis nägingi! Lätimaal, ca kümnekonna km kaugusel Limbažist.
Oli ikka uhke küll! Suur ala täis imelist lõhna ja värve! Piknikuplatsid ning lihtsalt vaadete nautimise kohad.
7 sorti lavendlit pidi seal olema. Ja rajatud vist aastal 2014. 

Lavendliväljade lõpus ootas lapsi sõiduk ja huvilisi kompad. Needki prooviti ära.

Ja siis oli seal üks uks. Ning ukse taga hoopis teine maailm. Jõekäärus veidi metsikum pikniku- ja peoplats. Ja nagu piltidelt näha, sealgi mitmesuguseid aktiivse tegevuse võimalusi.

Minu jaoks väga muljetavaldav paik.
Lavendlilimonaadi saime ka proovida. Maitse küsimus. Mulle ei sobinud. Veel üks taim, mida mu organism ei talu. Aga see on mu isiklik traagika. Igatahes visuaalne pilt oli vägagi meeldiv.





















080720

Kommentaare ei ole:

London, valge leht II

Istume bussis ja vurame rõõmsalt Big Beni poole. Oma arust. Vaatame linna ja inimesi ja kella ja ootame, mil maailmakuulsad ehitised paistma...