reede, 14. jaanuar 2022

Ei midagi erilist

Sajeerum, pool jaanuari juba läbi. See on hüüatus aga kuna mu arvuti klaviatuuril paljud klahvid, sealhulgas hüüumärk ei tööta, jääb see niimoodi kirjapandult pealtnäha lihtsalt konstanteeringuks.
Kulgenud on aeg vaikselt-vaikselt. Uue aasta esimesed päevad olin mingi haiguse küüsis. Väsimus ja tume peavalu ja aeg-ajalt külmavärinad. Midagi hullu ei olnud, ainuke suurem probleem, et õue ei tahtnud üldse minna. Lihtsalt paigal istuda oli hea. Lugesin ja kudusin.

Tütar sai terveks ja tuli lastega meile. Pidasime siis takkajärgi ära kaks sünnipäeva, jõulud ja aastavahetuse. Üritus kiire ja korralik. Isegi meie tubane pisike jõulukuusk ehiti ära. Ja loomulikult kingid kuuse all ja jõulusalmid ja lookas laud ja uue aasta tervituseks vahuvein jne.

Pildil avab vanim lapselaps vahuveini. Ta kõige osavam ja julgem. Olgu siinkohal ära öeldud, et ta ise natuke noor veel alko degusteerimiseks. Lihtsalt abivalmis inimesehakatis, päästis vanainimesed korgikangutamise vaevast.
Mulle mõjus vahuvein tervendavalt. Koostöös paratsetamooliga. Mälu on mul üldiselt hea kuid väga lühike ja nii siis juhtuski, et paratsetamoolitablett alla ja viie minuti pärast pokaal alkot peale. Oi, kui halb mul sellest hakkas. Hüüumärk, mitu hüüumärki.
No põdesin tunnikese voodis teki all ja kirusin end maapõhja ja jäin sügavalt magama. Kui taas ärkasin, oli enesetunne superhea. Püsib hea siiamaani.

Olengi nüüd palju suusatamas käinud ja tavalist kodust elu elanud. Loodus on olnud imeilus. Pilte on ikka palju saanud, nendest teen eraldi postituse.



Mis siis veel. Ahjaa, pikkuse mõõtmisi teostasime lastelastega. Poiss on minuga ühepikkune või naaatuke pikem, tüdruklaps ikka kõvasti pikem. Nüüd ma siis olen väikese vanaema staatuses.

Köögivilja- ja lilleseemned tellisin ära. Täna saan kätte. Eile istutasin oma hädised ja olematus mullas kasvavad amarüllused ümber. Paar neist on juba õienupud moodustanud. Orhideed aknalaual õitsevad. Kinnistan ajus aiandusplaane. 

Maailm väljaspool mind ennast on kisa-kära täis. Koroona, valitsuskriis, kõrged energiahinnad ja sellega seoses üldine hinnatõus. Meil on fix-pakett ja elektriarve on samaväärne aasta tagasi olnuga. Küttekolleteks ahjud ja puupliit on ka. Saunaahju kütteks samuti puud. Toidupoes ma pole veel käinud, mul on mees, kes seal käib.  Eile poemüüjast sõbranna ütles, et odavamatel kaupadel on ikka 10 - 30 senti hinnal otsas ja kallimatel tunduvalt rohkem. Coop poes siis. Fakt, millega peab leppima. Või kas ikka peab leppima.

Kaalujälgimine ja pidustused. Ei saa kurta. Ikka nautisin head-paremat. Ca kuu ajaga tõusis kaal 1 kg võrra. Ja ca nädalaga sain selle alla tagasi. Praegune seis siis -14 kg võrreldes ajaga, mil toitumisharjumusi muutsin.


PS Täiendiseks toiduainete hindadele. Postimehest lugesin, et Maxima külmutas ca 100 toiduaine hinnad ja Prisma ka. Prisma kaupluste kohta kogemus puudub, selle keti kauplust meie väikelinna alles ehitatakse. Maximas käisin 14.01 ja sel päeval minu põhitoiduainete hinnad olid samad võrreldes varasemaga. Kodujuust Alma hapukoorega  ja kreeka jogurt Saare 10 protsenti, mõlemad 1.29. Veel toidukorvis sel peäval olid valged munad Muhe Muna M10 -.95, piim Alma 2,5 prossu, 1,5 l 1.09, heeringafilee sool. tradits. Ocean 400g, sellest heeringas 300g 1.99, kreeka pähklid Mini Day 500g 4.94, hapukoor Farmi20 prossu 500g -.89.

5 kommentaari:

Bianka ütles ...

su kaalulangetuse number on ikka väga uhke. Ja pärast jõule kah, nigu nipsti, ülearune kilo nädalaga ära antud. Kuidas sa seda teed ehk anna meile ka häid nippe, mida sa oma toitumisharjumustes muutsid.

Helve ütles ...

Põhimõtteliselt ketodieet. Jätsin ära kõik valget suhkrut ja tärklist sisaldavad toidud. Kell viis õhtul on viimane söömine. Toidukogused jäävad tasapisi iseenesest väiksemaks. Lisaks piisav liikumine. Sisuliselt iga päev 5 km kõndimist. Või suusatamist. Nädalaga -1 kg tähendas tagasipöördumist range dieedi juurde, mis pühade aegu puhkusel oli. + igal päeval 5-8 km suusatamist.
Esimesed paar-kolm kuud on ikka väga rasked. Sel ajal on põhiretseptiks tahtejõud-tahtejõud-tahtejõud. Edaspidi on juba lihtsam.

Bianka ütles ...

Jah, olen ka ise sellist dieeti pidanud, aga ma üle 3-4 nädala ei suuda. Ja tasapisi lähen jälle vanade toidunautimisharjumuste juurde tagasi. Sul on ikka tõsine pühendumus ja suur tahtejõud.

Rahutu rahmeldaja ütles ...

Mnjah, oled ääretult tubli, oledki tahtejõust koos. Mina ei viitsi enam tõmmelda, terve või peaaegu terve elu olen igasuguseid toitumisviise harrastanud, ikka ülla eesmärgi nimel. Nüüd kaotasin hea hulga kilosid peale suvist haiglat lihtsalt ära. Tagant järele tarkus on see, et see viimane häda, mil vaskuliit nimeks teeb kaaluga sedasi ühe tundemärgina. Kesse seda teadis :) Ma pole veel seemnetest isegi mõelnud. Ei tea kas juba peaks, vähemalt vaataks üle varudki. Üks asi ajab küll kadedaks, suusatamine. Oi kuidas tahaks, no ma lepiks välitingimustes jalutamisega ka. Aga üldiselt tunnen ennast märksa paremini kui enne viimast haiglat. tundub, et meeedikud saavad must lõpuks jagu. Elekter oli meil ikka palju kallim kui varem aga meil pole ka miskit paketti, börsil ka ei ole. Sellega peab ilmselt tegelema. Hindadest ei tea ma midagi. Ka mul on mees, kes poes käib aga ega tema vist ka ei tea ja mida see teadmine annabki. Püsi siis kenasti terve. Varsti saab ju aeda :D

Helve ütles ...

Rahutu rahmeldaja, mul on suur rõõm kuulda, et arstid su probleemidest jagu hakkavad saama. hoian pöialt, et juba järgmisel talvel suusatama saaksid. vähemalt suuskadel liiikuma.
ma pean seemnemajandusega varakult tegelema hakkama, mul pikad juhtmed, muidu jään hiljaks.

kaaluprobleemiga hakkasin tegelema, sest liigne kehakaal juba segas väga-väga mu elu. ja nüüd mõtlen, et kui juba alustasin ja nii pikk tee käidud, vean lõpuni välja. kusmaal lõpp on, seda pean lihtsalt ise tunnetama. eks ta üks vasktorudest rohke higiga läbivedamine on kuid õnneks mu geneetilisse koodi on kõva tahtejõud sisse kirjutatud. nipsust paraku ei tule midagi.

London, valge leht II

Istume bussis ja vurame rõõmsalt Big Beni poole. Oma arust. Vaatame linna ja inimesi ja kella ja ootame, mil maailmakuulsad ehitised paistma...