laupäev, 12. detsember 2020

Anu Raua gobeläänide näitus

Tallinnas, Jaani kiriku galeriis on veel avatud Anu Raua isikunäitus "Tähisvaibad". Olen Anu Raua gobeläänidest alati lummatud olnud ja loomulikult läksin seegi kord neid imetlema. Neist näitusel olnuist enamikku vaipadest olen ka varem näinud kuid alati mängivad uute emotsioonide saamisel suurt rolli uus koht ja galerii kujundus ning valgus. 

Ja alati nad kõnetavad mind.

"Tähised võivad olla igapäeva märkamised, tähised võivad puudutada kogu elu ja ka surma, isegi tervet meie rahvast. Eks argipäeva tegemisi tasakaalustavad pühad - need annavad rütmi ja tasakaalu - tähis võib olla nii elu kui ka surm. Tähisvaibad tähistavadki ajalikku ja ajatut elu. Tähisel ja selle edasikandmisel läbi põlvkondade on vaja järjepidevust."

Anu Raud ütles ühes hiljutises intervjuus: "Minu silmis kõige väärtuslikumad on pühendunud, elu tõsiselt võtvad, elu armastavad inimesed, kes suudavad midagi järje peal hoida. Jätkusuutlikkus on, kui on inimesi, kes suudavad pidada järge ja jätku."











Vaibad:
1. Kas on linnukesel muret, 2017
2. Tartu rahu 100, 2020
3. Tähesadu, 2016
4. Õhtuvalgus, 2020
5. Taevatee, 2019
6. Laulupidu 150, 2019
7. Ühtsel sammul. 12 jüngrit (Korp! Ugala 105), 2018
8. Torn, 2018
9. Põhjala, 2017

4 kommentaari:

Bianka ütles ...

Võrratud vaibad! Peaks ka minema neid vaatama.

tegelinski ütles ...

Kaunid vaibad. Ja Jaani kirik on mu lemmik-kirik Tallinnas. Näitus vist veel nädal aega avatud, aga ma pole kindel kas ma Tallinna satun. Tahaks näha küll...

Helve ütles ...

Mul üldjuhul Tallinnasse asja pole, ekstra vaipu vaatama läksingi. Ja olen ülirahul et käisin.
Näitus peaks jah 19. dets-ni avatud olema.

Helve ütles ...

Seda veel, et ka Jaani kiriku altarivaip on Anu Raua gobelään. Jäi pildistamata, sest telefoni aku sai tühjaks.

London, valge leht II

Istume bussis ja vurame rõõmsalt Big Beni poole. Oma arust. Vaatame linna ja inimesi ja kella ja ootame, mil maailmakuulsad ehitised paistma...