reede, 15. mai 2020

Nartsissid - Narcissus

Jätkan oma lillekataloogiga. Seekord siis on tähelepanu all nartsissid. 
Esimesed 3 on õitsemisjärjekorras. Ülejäänud 8 (nimetut) hakkavad praktiliselt korraga õitsema. Ja lõpust on veel puudu 2 nartsissi. Kuna kevad venib ja vindub pole nad veel oma õisi avanud. Panen siis siia postituse lõppu nende pildid hiljem.

Kuna mu suured istutusalad on kevadlillede poolest veel suhteliselt lagedad, jääb ka nartsisside liikide ja sortide valik ja aeda istutamine edaspidigi tähelepanu keskmesse.

Narcissus minor var. pumilus - madal nartsiss
"Rip van Winkle"

"Tete a Tete"
ajatusnartsiss
kasvab ka peenras hästi

Narcissus pseudonarcissus
kollane nartsiss
üks enam levinud looduslikest nartsissidest



Narcissus "Bridal Crown"
sobib ajatamiseks


Narcissus "White Lion"


Narcissus "Ice King"



Pisike kivilasse sobiv nartsiss

Poeedinartsissi käändteisend (Narcissus poeticus var. recurvus) Õielehed pole tasapinnas, vaid on tagasi käändunud
kodumaaks Šveitsi Valais' (Wallise) kanton, kus ta kasvab looduslikult 1500 kuni 2200 m kõrgusel mägedes

Hiline õitseja
lõhnab sama hästi kui poeedinartsiss
täidisõieline

5 kommentaari:

Rahutu rahmeldaja ütles ...

Õnnelik on aednik kelle aias nartsissid edenevad.

helle ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
helle ütles ...

Ma kustutasin kommentaari selle pärast, et oli nii palju näpukaid sees.

Mulle meeldivad kõige rohkem need vanaaegsed nartsissid, valge õiega, väga hea lõhnaga. Neid on ka topeltõielisi. Ma olen neid igatsenud, aga pole kusagilt saanud. Kas neid ongi vähemaks jäänud? Mis nende nimi on?

Helve ütles ...

Helle, need on narcissus poeticus, eesti keeles poeedinartsiss. Need ongi need, mis mul veel ei õitse praegu. Topeltõielisi oli mul ka. Kui õitsema hakkavad, siis näen, mis tuleb ja mis alles on. Kui sa kuskilt neid ei leia, siis mõtlen su peale ja saadan kasvõi postiga mõne sibula sügisepoole.

RR, ma olin kogu aeg arvamusel, et nartsiss, lihtne lill, kasvab igal pool. Aga nüüdseks on mu arusaam paraku kummuli keeratud. Seega, olen õnnelik :).

helle ütles ...

Aitäh, Mummo! Mul tegelikult on silm peal ühes kohas, kus neid on peenratäis. Need õitsevad ikka tunduvalt hiljem kui need teised?
Poeedinartsiss - kui poeetiline! Nendel on ilus punane triip ka õie kontuuri ääres.

London, valge leht II

Istume bussis ja vurame rõõmsalt Big Beni poole. Oma arust. Vaatame linna ja inimesi ja kella ja ootame, mil maailmakuulsad ehitised paistma...