laupäev, 11. aprill 2020

Arengud eriolukorra ajal

Kohe saab kuu aega koledast k-viirusest tingitud eriolukorda riigis. Kuidas Eesti inimestel läheb?
Tänahommikune ametlik statistika:
Haigusjuhud 1261
Haiglaravil 139
Tervenenud 93
Surmad 24
Tehtud teste 27883

Kuidas on tegelik olukord? Haigestunuid on kindlasti rohkem. Ja nende arvu, kes haigestunud pole kuid on nö viirusekandjad ei tea keegi. Et siis on nii kuis on. Üldiselt.

Aga kuidas minul on?

Panen siia ühe sotsiaalmeedias ringleva päris hea pildi praegusest olukorrast:

On ülestõusmispühad e lihavõttepühad e lihavõtted e paasapühad. Ja siin siis stiilinäide munade värvimise võimalusest. Et siis isegi munadel on mask.

Kuid minul ei ole maski. Apteekidesse küll tulid müügile (tolmu)maskid, hinnaga 70 senti tk. 10-se paki hind 7.- ja 50-se 35.- euri. Elva Coop müüs 50 maski pakis hinnaga 129.- euri. Inimesed jäävad inimesteks ka kriisiolukorras. Negatiivsed tegevused hakkavad lihtsalt kergemini silma.

No ma peaks oma rahakoti peale vihane olema kui ostaksin mittevajaliku tolmumaski endale! Kui maski vajan, õmblen pigem ise. Tekstiilkäsitöö 1. kursuse õpilane peaks sellega hakkama ju küll saama, eksole. Ja pealekauba olen paar nädalat kenasti kodus püsinud. Välja arvatud ülemöödunudkolmapäevane raamatukoguskäik. Oli lihtsalt vaja koolitööde jaoks kirjandust.
Käik ise kujunes selliseks: Kõigepealt tellisin fb sõnumites vajalikud raamatud, leppisime kokku, millal järgi tulen. Raamatukogutöötaja pani raamatukogu ukse taha lauale mulle raamatupaki valmis. Mina jätsin tagastatava raamatu samasse. Raamatukogus käidud ühtki inimest kohtamata.

Poes käib abikaasa ca 1 x nädalas. Saame hakkama sellise poekülastustihedusega.

3. nädal läks juba teisel nädalal sissejuurdunud rutiinis: E ja minu e-kool, seejärel matkad. Vahe ainult selles, et kuna vanaisa ka meiega ühines kuid tema pikka maad käia ei saa, siis olid meil automatkad. Peale automatku kokkamine. E sai selgeks pärmitaigna ja tegi siis meile juustukringlit ja kaneelisaiakesi. Nujah: automatkad + saiatooted = kohev vanaema.
Pühapäeval läks E koju.
Kuna lapse eest enam vastutama ei pea, siis uue, 4. eriolukorra nädala pühendasin endale ja mulle meeldivatele tegevustele. Hommikul kell kuus voodist välja, kõnniringile! Saiakesed peab ju kuidagi kehalt ära kaotama. Ja päevatööks igatsorti aiatööd. No olen üks neist hulludest, kellele näppupidi mullas meeldib tuhnida. Fotoaparaadi otsisin kapist välja.  Kaks aastat polnud temaga pildistada saanud. Haige õlg ja muud virinad. Ning avastasin, et olen palju unustanud, pean uuesti fotokaga pildistama õppima.
Koolitöödega ei tegelenud. Võtsin iseseisvalt nädalase koolivaheaja. Koristamisega ka ei vaevanud ennast. Kasvatasin tolmurulle. Kuigi, mis neist kasvatada, täitsa ise kasvavad!

Ämm viidi üleeile südame rütmihäiretega haiglasse. Vaatama minna ei saa. Midagi saata talle ka ei saa. Mobiiltelefoniga ta enam hakkama ei saa. Ja nii olemegi kontaktivabad. Kurb on.
Õnneks haiglas osakonda helistades suhtutakse kenasti ja kutsutakse ta telefonile. Hea seegi.

Lõppu ilmajuttu: päikselised päevad on olnud. Möödunud nädal tuuline, see nädal vähem tuult. Öösiti öökülmad.

4 kommentaari:

Bianka ütles ...

Jah, lisaks k-viirusele on inimestel ka teised haigused. Hea, et nendega ikka ka tegeletakse. Täna käis meie peres kiirabi, väimehel midagi südamega. Praegu istub EMOS juba 5.tundi, enne arst temaga ei tegele, kui viiruseproovi vastus käes.

tegelinski ütles ...

Ma tahaks ka nii tubli olla ja kell 6 hommikul kõndima minna! Täna isegi saaks... kui nüüd kella vaadata. Aga et neli unetundi on ilmselgelt liiga vähe, parem üritan paar tunnikest veel tukkuda.
Ja miks mul on tunne, et täna peaks ehk hoopis suusatama minema....

Helve ütles ...

Bianka, mu ämm oli ka pikalt, ca 18-20 tundi EMO-s enne kui palatisse viidi. Ega me ei teadnud küsida ka, mis põhjusel. Sest eelmine kord märtsis kui ta haiglasse sattus oli ta ka mitu tundi all enne palatisse viimist. Tänu sinule uurime nüüd järgi.
Loodan, et su väimehega nüüd taas kõik hästi.

@ Tegelinski: harjumusel on suur jõud. Olen 8 aastat kevadeti pidanud kell 6 ärkama olenemata öö pikkusest. Tänane öö jäi mul ka lühikeseks, vaatasin eile õhtul Noa filmi. :)
Õues on ilus talveilm. Loomad (rebane, jänes, kitsed, haneparv, metstuvid, rähn ja lugematu hulk laululinde) liikvel ja puha. Mõnus on hommikuti oma rännakuid looduses teha.

tegelinski ütles ...

Jep. Ma täitsa usun... aga ma vist ikka parem ei proovi. Tahan nautida, et enam ei pea :) ... aga mine tea, ehk ühel päeval siiski ;)

London, valge leht II

Istume bussis ja vurame rõõmsalt Big Beni poole. Oma arust. Vaatame linna ja inimesi ja kella ja ootame, mil maailmakuulsad ehitised paistma...